خانه / اخبار / سود حباب سکه در جیب عده‌ای خاص

سود حباب سکه در جیب عده‌ای خاص

رییس انجمن پخش کنندگان طلا، جواهرو نقره تهران با اعلام اینکه حباب سکه تمام یک میلیون و دویست هزار تومان و حباب ربع سکه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است گفت: بحران حباب سکه به جیب عده‌ای خاص می‌رود و دستگاه‌های نظارتی همچون اتحادیه نیز هیچ نظارتی بر آن ندارند.

به گزارش پول نیوز،

محمد اسدی جوزانی در گفتگو با خبرنگار پول نیوز با اشاره به اینکه در حال حاضر بخش قابل توجهی از قیمت ربع سکه را حباب تشکیل می‌دهد گفت: مردم در حالی به صورت گسترده اقدام به خرید سکه کرده اند و در بازار معامله می‌شود که بخشی از پول‌های شان را بابت حباب می‌پردازند و سود سرشار حباب به جیب کسانی میرود که اقدام به ضرب سکه طلا به صورت غیر قانونی می‌کنند.
وی با اعلام اینکه وظیفه ضرب سکه طلا بر عهده بانک مرکزی است گفت: مدتهاست بانک مرکزی اقدام به ضرب و توزیع سکه طلا در بازار نمی‌کند و همین امر موجب شده تا عده‌ای فرصت طلب اقدام به ضرب سکه و توزیع آن در بازار کنند.
رییس انجمن پخش کنندگان طلا، جواهرو نقره تهران با اعلام اینکه عده‌ای از ضرب سکه طلا درآمد قابل توجهی دارند گفت: حباب ربع سکه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است، بنابراین کسی که اقدام به ضرب سکه می‌کند، بدون آنکه طلایی استفاده کرده و وزن سکه را افزایش داده باشد، فقط بابت نام سکه طلا، یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان از مردم دریافت می‌کند.
وی با اعلام اینکه به طور متوسط سالی دو مرتبه بازار طلا متلاطم می‌شود گفت: هر بار که بازار طلا دست خوش صعود یا سقوط می‌شود، یک عده افراد خاص از این فرصت سوء استفاده می‌کنند و در مدت کوتاهی درآمد‌های کلان میلیاردی به جیب میزنند.
اسدی جوزانی با اعلام اینکه وظیفه بانک مرکزی توزیع طلا در بازار و تنظیم بازار است گفت: امروزه شمش طلا در بازار یافت نمی‌شود، زیرا بانک مرکزی در انجام وظیفه خود برای توزیع شمش کوتاهی کرده و همین امر باعث شده که شمش طلا ۶ گرم گرانتر معامله می‌شود.
وی با اعلام اینکه کمبود شمش طلا باعث شده تا معاملات شمش به یک کاسبی ویژه برای افراد خاص تبدیل شود گفت: امروزه افرادی هستند که فقط شمش می‌فروشند و به صراحت اعلام می‌کنند که ۴ تا ۶ گرم بالاتر از قیمت، شمش را محاسبه میکنند.
رییس انجمن پخش کنندگان طلا، جواهرو نقره تهران با اعلام اینکه امروزه عده‌ای در کار تولید شمش طلا هستند گفت: در سال‌های قبل از انقلاب بانک مرکزی بدون آنکه محدودیت یا مشکلی داشته باشد، طلای مورد نیاز بازار را به صورت شمش یا سکه تامین می‌کرد، اما الان بانک مرکزی به ظاهر کنار کشیده و سازندگان طلا نمی‌دانند، طلای شمش را از کدام مرجع قانونی تهیه کنند.
وی با اعلام اینکه طلای آب شده بسیار زیاد مورد معامله قرار می‌گیرد گفت: طلای آب شده هیچ سند و مدرکی ندارد تا بتوان عیار آن را اثبات کرد، بنابراین خریدار و فروشنده باید به هم اعتماد داشته باشند، به نوعی که اگر فروشنده عیار طلای آب شده را ۷۵۰ اعلام کرد، خریدار آنرا بپذیرد، در صورتی که معلوم نیست طلای آب شده به چه صورت است و چه کیفیتی دارد.
اسدی جوزانی با تاکید بر اینکه بازار طلا بازار پول‌های کلان برای آدم‌های خاص و بازار زیان و تاوان دهی برای افراد معمولی است گفت: آن‌ها که میدانند چه زمانی طلا بخرند، چه زمانی بفروشند و قیمت‌ها را تعیین می‌کنند، سود‌های کلانی می‌برند، اما مردمی که یک باره به دلیل بحران اقتصادی برای خرید طلا هجوم می‌آورند، سرمایه خود را بابت کارمزد می‌پردازند.
وی با اعلام اینکه اکنون کارمزد طلا عدد و رقم مشخصی ندارد گفت: اکنون طلا‌هایی ساخته می‌شود که بیش از ۳۰ درصد کارمزد میگیرد و به طور معمول کارمزد طلا حدود ۲۰ درصد است، پولی که خریدار طلا می‌پردازد، بدون آنکه فردا بتواند آن را مطالبه کند یا در سرمایه خود ببیند.

حتما ببینید

بازار طلا در دست مافیا

رییس انجمن پخش کنندگان طلا و جواهر از مسئولان خواست با دلالان بحران ساز برخورد …

یک دیدگاه

  1. ارشادمحمدی بلوردی

    گل گفتی به خدااقای جوزانی به خداحرفاتوباید باطلای ۲۴عیاربنویسند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *